اسراء شبکه قرآن

امسال ماه رمضان تصمیم گرفتم دم افطار و بعد افطار وقتم رو با فیلمهای کم بار تلویزیون تلف نکنم

لکن

جای شما خالی با برنامه ی اسراء شبکه ی قرآن حال می کنم

ساعت 9.30 شب شروع می شه تا 10.30

خیلی می چسبه بعد افطار

امتحان کردیـــــــــــد؟!؟

دعاهای قرآنی با مطلع ربنا با صدای استاد عباسی

دانلود دعاهای قرآنی با مطلع ربَّنـــــــــــــــــــا

با صدای استاد محمد عباسی

جهت دانلود کلیک کنید

دریای رحمت 07

چو دریای رحمت تلاطم کند        ...        گُنه صاحب خویش را گُم کند

یکی از روزهای آخر ماه شعبان و در آستانه ی رمضان پیامبر خدا(ص) خطبه ی مهمی خواندند که مضمونش چنین است:

1- ای مردم، ماه خدا، همراه برکت و رحمت و آمرزش گناهان به شما روی آورده است.

...

51- امیرالمؤمنین گفت: از جا برخاستم و عرض کردم: ای رسول خدا، کدام عمل در این ماه ارزشمند تر است؟

فرمود: ای ابالحسن، ارجمندترین عمل در رمضان آن است که انسان از آن چه خدا حرام کرده است، دوری جوید.
آن گاه گریه کرد. عرض کردم: چه چیزی باعث گریه ی شما شد؟
فرمود: علی جان، گریه ی من برای این است که در این ماه در حالی که به نماز ایستاده ای فرق سرت به دست شقی ترین انسان شکافته می شود، و محاسن شریف تو خضاب می گردد.
امیرالمؤمنین عرض کرد: ای رسول خدا، آیا دین من سالم است؟
 
رسول خدا فرمود: آری، در سلامت کامل دینی قرار داری.
52- سپس فرمود: یا علی، قاتل تو، قاتل من است، و کسی که بر تو غضب کند بر من غضب کرده است.
53- و کسی که به تو دشنام دهد به من دشنام داده است، تو برای من به منزله ی جان من هستی، روح تو از روح من است و طینت تو از طینت من است.
54- خدای تبارک و تعالی، من و تو را آفرید و انتخاب کرد.
55- مرا برای نبوت و پیامبری، و تو را برای امامت امت اسلامی اختیار کرد، و هر کسی امامت تو را انکار کند، در حقیقت منکر نبوت من شده است.


قالَ امیرالمؤمنین علیه السلام: فَقُمتُ وَ قُلتُ: یا رسولَ اللهِ! ما أفضلُ الأعمالِ فِی هذا الشّهرِ؟فقالَ صلی الله علیه و آله: یا أبالحسنُ، أفضلُ الأعمالِ فی هذا الشّهرِ ألوَرَعُ عن محارمِ اللهِ عزّوجلّ.ثمّ بَکَی، فَقلتُ: یا رسولَ¬اللهِ ما یَبکِیکَ؟فقالَ یا علیّ، أبکی لِما یَستحلّ مِنک فی هذا الشّهر.کأنّی بِکَ وَ أنتَ تُصلّی لِرَبّکَ وَ قد انبَعَثَ أشقَی الأولینَ شَقیقَ عاقِرِ ناقَهِ ثمود، فَضَرَبَکَ ضربَةً علَی قَرَنِکَ فَخَضّبَ منها لِحیتَکَ، قالَ امیرُالمؤمنینَ علیه السّلام: فَقلتُ: یا رسولَ اللهِ، و ذلکَ فی سَلامَةٍ مِن دِینی؟فقال صلی الله علیه و آله: فی سلامة من دینک.ثمّ قالَ صلّی الله علیه و آله: یا علیّ، مَن قَتلکَ فَقد قَتلَنِی،و مَن أبغَضَکَ فَقَد أبغَضَنی،و مَن سَبّکَ فَقَد سَبّنِی، لأنّکَ مِنّی کَنَفسِی، روحُکَ مِن روحی، و طِینتُکَ مِن طینتِی، إنّ الله تبارک و تعالی خَلقنِی و ایّاکَ،و أصطَفانِی وَ ایّاکَ،و أختارَنی للنبوّة، وَ أختارَکَ لِلإمامَةِ،و مَن أنکَرَ امامَتَکَ فَقَد أنکَرَ نُبُوّتِی».


دریای رحمت 06

چو دریای رحمت تلاطم کند        ...        گُنه صاحب خویش را گُم کند

یکی از روزهای آخر ماه شعبان و در آستانه ی رمضان پیامبر خدا(ص) خطبه ی مهمی خواندند که مضمونش چنین است:

1- ای مردم، ماه خدا، همراه برکت و رحمت و آمرزش گناهان به شما روی آورده است.

...

47- و کسی که یک آیه در این ماه از قرآن تلاوت کند، پاداش یک ختم قرآن را خواهد داشت.

48- ای مردم، درهای بهشت در این ماه باز است، از خدا درخواست کنید که ان را بر روی شما نبندد.
49- و درهای جهم بر روی شما بسته است، از خداوند بخواهید که آن را بر روی شما نگشاید.
50- و شیطان در این ماه درغل و زنجیر است، از خداوند بخواهید که آن را بر شما مسلط نکند.

و مَن تَلا فِیه آیَةً مِنَ القُرآنِ کانَ لَهُ مِثلَ اجرِ مَن خَتَمَ القرآنَ فِی غَیرهِ مِن الشُّهورِ،أیها النّاسُ، إنّ أبوابَ الجَنانِ فِی هذا الشَّهرِ مُفَتّحَةٌ فاسئَلوا رَبّکُم أن لا یُغلِقَها علیکم.و إنّ أبوابَ النّیرانِ مُغلّقةٌ فاسئَلوا ربّکُم أن لا یَفتَحُها عَلیکُم،والشّیاطِینُ مَغلولَةٌ، فاسئلوا ربّکم أن لا یُسلّطَها عَلیکُم،

دریای رحمت 05

چو دریای رحمت تلاطم کند        ...        گُنه صاحب خویش را گُم کند

یکی از روزهای آخر ماه شعبان و در آستانه ی رمضان پیامبر خدا(ص) خطبه ی مهمی خواندند که مضمونش چنین است:

1- ای مردم، ماه خدا، همراه برکت و رحمت و آمرزش گناهان به شما روی آورده است.

...

38- ای مردم! اگر کسی در این ماه اخلاق خودش را نیکو و اصلاح کند، جواز عبور از پل صراط برای او خواهد بود.

39- و آن کسی که در این ماه بر زیردستان خود آسان گرفته و سخت گیری نکند، خداوند حساب را بر او آسان می گیرد.
40- و کسی که در این ماه مردم از شرش در امان باشند، خداوند در قیامت غضب خود را از او باز می دارد.
41- و کسی که یتیمی را نوازش نماید، در قیامت مورد نوازش خداوند خواهد بود.
42- و کسی که صله¬ی رحم کند، خداوند رحمتش را در قیامت بر او فرو¬می¬فرستد.
43- و کسی که قطع رحم کند، خداوند رحمتش را در قیامت از او دور دارد.
44- و کسی که یک نماز مستحبی به قصد اطاعت و بندگی به جا آورد، خداوند برآت آزادی از آتش جهنم را برای او صادر می کند.
45- و کسی که یک واجب را انجام دهد ثواب هفتاد واجب به او داده می شود.
46- و کسی که در این ماه بر من زیاد درود فرستد، خداوند کفه ی میزان عمل نیک او را در قیامت سنگین می کند.

 أیها الناسُ، مَن حَسّنَ مِنکم فی هذا الشّهرِ خُلقُه کان له جَوازاً علی الصّراطِ یومَ تَزِلُّ فیه الأقدامُ،و مَن خَفّفَ فی هذاالشّهرِ عمّا مَلَکت یَمینُهُ، خَفّفَ اللهُ علیه حِسابَه،و مَن کَفّ فیه شَرّهُ کَفّ اللهُ عنهُ غَضَبَهُ یَومَ یَلقاهُ،و مَن أکرَمَ فیهِ یَتیماً اکرَمَهُ اللهُ یومَ یَلقاهُ،و مَن وَصَلَ فیه رَحِمَه وَصَله اللهُ برحمَتِهِ یومَ یَلقاه،وَ مَن قَطَعَ فیهِ رَحِمَهُ قَطَعَ اللهُ عَنهُ رَحمَتَه یومَ یَلقاهُ،و مَن تَطَوّعَ فِیه بِصَلاةٍ کَتَبَ اللهُ لَه بَرائةً مِن النّارِ،و مَن أدّی فِیهِ فَرضاً کانَ له ثَوابَ مَن أدّی سَبعینَ فَریضةً فِیما سِواهُ مِن الشّهور،و مَن أکثَرَ فِیهِ مِنَ الصّلاةِ علَی ثَقّلَ اللهُ مِیزانَهُ یَومَ تَخِفُّ المَوازِینُ،

دریای رحمت 04

چو دریای رحمت تلاطم کند        ...        گُنه صاحب خویش را گُم کند

یکی از روزهای آخر ماه شعبان و در آستانه ی رمضان پیامبر خدا(ص) خطبه ی مهمی خواندند که مضمونش چنین است:

1- ای مردم، ماه خدا، همراه برکت و رحمت و آمرزش گناهان به شما روی آورده است.

...

32- ای مردم! جانتان در گروه اعمال شماست، با طلب مغفرت از خدا، آزادش کنید.

33- و شانه های شما از وزر و وبال گناه و زشتی های سنگینی می کند، با سجده های طولانی، آن وزر و وبال را سبک کنید.
34- بدانید که خداوند به عزت خود قسم یاد کرده است که نمازگزاران و سجده کننده گان را عذاب نکند.
35- ای مردم! هر کسی از شما روزه دار مؤمنی را افطار دهد، چنان است که گویا بنده ای را آزاد کرده، و خداوند از لغزش های گذشته اش می گذرد.
36- یکی عرض کرد! ای رسول خدا، همه ی ما قدرت افطاردادن و سیرکردن شکم افراد را نداریم.
37- پیامبر فرمود: با پاره¬ی خرما، و مقداری آب، آتش را از خود دور کنید.


أیّها النّاس، إنّ أنفُسَکم مَرهونَة بِأعمَالِکُم، فَفَکّوها بِاستِغفَارِکُم، وَ ظُهورِکُم ثقیلةٌ مِن أوزارِکُم فَخَفّفوا عَنها بِطولِ سُجُودِکُم،وإعلَمُوا أنّ اللهَ تَعالی ذِکرُه أقسَمَ بِعِزّتِهِ أن لا یُعَذّبَ المُصَلّینَ وَ السّاجِدینَ،و أن لا یروعَهُم بالنّار یومَ یَقومُ النّاسُ لِرَبّ العالَمِینَ.أیها الناسُ، مَن فَطّرَ مِنکُم صائِماً مُؤمِناً فِی هذا الشّهرِ کانَ لَه بِذلکَ عندَاللهِ عِتقُ رقبَةٍ،وَ مغفرةٌ لِما مَضَی مِن ذُنُوبِهِ،قیلَ: یا رَسولَ اللهِ، وَ لیسَ کُلّنا یَقدِرُ عَلَی ذلکَ،فقالَ صلّی اللهُ علیه و آله: اتّقوا النّارَ وَ لَو بِشِقّ تَمرَةٍ،اتقوا النّارَ و لَو بِشَربَةٍ مِن ماءٍ،

دریای رحمت 03

چو دریای رحمت تلاطم کند        ...        گُنه صاحب خویش را گُم کند

یکی از روزهای آخر ماه شعبان و در آستانه ی رمضان پیامبر خدا(ص) خطبه ی مهمی خواندند که مضمونش چنین است:

1- ای مردم، ماه خدا، همراه برکت و رحمت و آمرزش گناهان به شما روی آورده است.

...

20- در این ماه بیشتر صله ی رحم نمایید.

21- زبان خود را از گفتار ناپسند و زشت نگهدارید.
22- و از آنچه خدا بر شما حلال نکرده است، چشمانتان را ببندید.
23- و آن چه را که شنیدنش بر شما حلال نیست، گوش ننمایید.
24- و به یتیمان مهر و محبت کنید تا بر یتیمان شما مهرورزند.
25- و از گناهانتان توبه کنید.
26- به هنگام نماز، دو دست خود را به دعا به پیشگاه خدا بلند کنید.
27- چه آن که آن لحظه ها بهترین لحظه هاست.
28- خداوند در آن لحظات با مهر و لطف بر بندگان می نگرد.
29- و اگر از او درخواست کنند، جواب می دهد.
30- و وقتی او را بخوانند، لبیک می گوید.
31- و دعای آنان را اجابت می کند.

وَ صِلُوا أرحامَکُم،وَ أحفَظُوا ألسِنَتَکُم،وغَضّوا عَمّا لا یَحِلّ النَّظرُ إلیه أبصارَکُم،و عمّا لا یَحلّ الإستِماعُ إلیه أسماعَکُم،وَ تَحَنّنوا علی أیتامِ النّاس یَتحَنّنُ عَلَی أیتامِکُم،وَ تُوبُوا الی اللهِ مِن ذنوبِکُم،و أرفَعوا إلیه أیدیکم بالدّعاءِ فی أوقاتِ صلواتِکُم،فإنّها أفضلُ السّاعات،یَنظُرُ اللهِ عزّوجلّ فِیها بالرّحمةِ الی عِبادِهِ،یُحبِبهُم اذا ناجَوه،وَیُلبّیهِم اذا نادَوهُ،وَ یَستجیبُ لَهُم اذا دَعَوه.

دریای رحمت 02

چو دریای رحمت تلاطم کند        ...        گُنه صاحب خویش را گُم کند

یکی از روزهای آخر ماه شعبان و در آستانه ی رمضان پیامبر خدا(ص) خطبه ی مهمی خواندند که مضمونش چنین است:

1- ای مردم، ماه خدا، همراه برکت و رحمت و آمرزش گناهان به شما روی آورده است.

...

11- و دعایتان در این ماه عزیز مستجاب است.

12- با نیت های درست و دلهای پاک، خواسته هایتان را از خدا بخواهید.
13- و بخواهید که شما را در این ماه به گرفتن روزه توفیق دهد.
14- و نیز به تلاوت قرآن موفق سازد.
15- انسان شقی کسی است که در این ماه مورد بخشش و آمرزش خدا قرار نگیرد.
16- با گرسنگی و تشنگی این ماه، به یاد گرسنگی و تشنگی قیامت بفتید.
17- و به فقرا و محرومان صدقه بدهید.
18- در ماه رمضان به بزرگانتان احترام کنید.
19- و به کودکان و افراد کوچک تر، از هیچ محبتی دریغ نورزید.

و دُعاؤُکُم فِیه مُستجابٌ،فَسئلوا اللهَ ربَّکم بِنِیّاتٍ صادِقَةٍ،و قلوبٍ طاهِرَةٍ أن یُوَفّقکم لِصِیامِهِ،وَ تَلاوة کتابِهِ،فإنّ الشّقی مَن حُرِمَ غفرانُ اللهِ فی هذا الشَّهرِ العَظیم،وأذکُروا بِجُوعِکُم وَ عَطَشِکُم فِیه جوعَ یومِ القِیامَةِ وَ عَطَشَهُ،وَ تَصَدّقوا عَلی فُقَرائِکم وَ مَساکِینِکُم،وَ وَقّروا کِبارَکُم،وأرحَمُوا صِغارَکُم،

دریای رحمت 01

چو دریای رحمت تلاطم کند        ...        گُنه صاحب خویش را گُم کند

یکی از روزهای آخر ماه شعبان و در آستانه ی رمضان پیامبر خدا(ص) خطبه ی مهمی خواندند که مضمونش چنین است:

 «عن أبی الحسن الرضا، عن أبیه، عن آبائه، عن أمیرالمؤمنین علیه السلام قال: إنَّ رسول الله صلی الله علیه و آله خَطبَنا ذات یوم فقال صلی الله علیه و آله:

(حضرت امام رضاع علیه السلام از پدر گرامی خود و او از پدران بزرگوارش، و آنان هم از امیر مؤمنان امام علی علیه السلام نقل کرده اند که آن حضرت چنین فرمود: یکی از روزهای آخر ماه شعبان و در آستانه ی رمضان پیامبر خدا، خطاب به ما، خطبه ی مهمی خواند که مضمونش چنین است):

1- ای مردم، ماه خدا، همراه برکت و رحمت و آمرزش گناهان به شما روی آورده است.

2- ماهی است که از همه ماه¬ها ارزشمندتر و با فضیلت تر است.

3- روزهایش ارزشمندترین روزهاست.

4- و شبهایش با فضیلت ترین شب هاست.

5- و ساعت هایش از همه ی ساعت ها ارزشمند تر و ارجمندتر است.

6- ماهی است که شما به میهمانی خدا دعوت شده اید.

7- و خدا شما را در این ماه گرامی داشته است.

8- نفس های شما در ماه رمضان تسبیح است.

9- و خوابتان عبادت خداست.

10- و عمل شما مورد قبول درگاه خداست. 


 أیُها الناس، إنّه قد أقبلَ الیکم شهرُ اللهِ بالبَرکة وَ الرّحمة وَ المَغفرة، شهرٌ هوَ عندَ اللهِ أفضلُ الشّهورِ،و أیّامُهُ أفضلُ الأیّامِ،و لیالیهِ أفضلُ اللّیالی،و ساعاتُهُ أفضلُ السّاعات،هوَ شهرٌ دُعِیتُم فیهِ الی ضِیافَةِ الله، وجُعِلتُم فِیهِ مِن أهلِ کرامةِ اللهِ، أنفاسُکُم فِیهِ تسبیحٌ، ونَومُکُم فِیهِ عِبادَةٌ، وَ عَمَلُکُم فِیهِ مَقبولٌ،

در آخرین روز ماه شعبان، پیشاپیش حلول ماه رمضان مبارک باد...

می گن حضرت رسول الله(ص) با ورود ماه رجب چنین دعا می فرمودند:

اللهم بارک لنا فی رجب و شعبان و بلّغنا شهر رمضان

الآن که دارم این مطلب رو می نویسم، فقط نصف روز مونده تا حلول شهر الله المبارک

خدایا...

یعنی می شه این سی روز رو بهمون عمر بدی درکش کنیم؟...

می دونم لیاقتشو ندارم... می دونم در این رجب و شعبان شایستگی م رو نتونستم بهت اثبات کنم... نه تنها پیش تو... بلکه پیش خودم هم شرمنده م

یا الله

یا ستار العیوب

اللهم بلِّغنا شهر رمضان

تو خود از فیض فضلت بارقه ای که چه عرض کنم... نهری به سوی من جاری کن... می خوام توش شستشو کنم... نه اصلا می خوام منم با خودش ببره... می خوام غرقم کنه... می خوام توش فریاد بزنم: 

یـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــاااااااااااااا ربّــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــی

خدایا

می خوام این ماه رو تا آخر سر کنم

می خوام توفیق ترک گناه بهم بدی

می خوام اونی باشم که باید باشم

می خوام شایسته ی اونی باشم که که دیگران درباره م فکر می کنن... حتی بالا تر از اون

الهی کم من ثناء جمیل لستُ أهلا له نشرته

خدای من... چه خوب و راحت صدات می کنم: خدای من... مالِ خودمی... حبیب قلب منی... چه خوش گفت مولایم: یا حبیب قلوب الصادقین!!! اونطوری که باید باشم صادق نیستم با تو و با خودم لکن... حبیب دلمی... خدای من...

رویم رو به سوی تو کردم... دلم رو به سوی تو کردم... با اعتذار و با تضرع... خدایا مرا به مهمانی ات بپذیر... خدایا بگو منم راه بِدن بین نیکانت... پشتشون قایم می شم... قول می دم زیاد سر و صدا نکنم و مهمونی رو به هم نزنم... 

الهـــــــــــــــــــــــــــــــی

منم راه بدین دیگـــــــــــــــــــــــــه

می خوام یه ناخنکی فقط به سفره ی کَرَمت بزنم... البته اگر اجازه بدین و الا فقط می شینم و نگاه می کنم...

ببین اشکامو............ خداااااااااااااااااااااااااااااااااا

آخر ماه شعبان شد... حتی یه بارم نخوندم اون دعایی رو که بین شوط های طوافم می خوندم ... چند سال پیش... کنار بیتت... مناجات شعبانیه... خدایا تا اذان نشده یه بار دیگه با همون دعا باهات تجدید عهد می کنم...

خدایا به لطف و کرمت... به رحمت سرشارت ... بهم پناه بده از شر نفسم... نفس که همیشه به بدی ها دعوت می کنه... مگه اینکه رحمتت به دادم برسه

خدایا رحمتت رو می خوام... برای همیشه

خدایا پناهم بده از شر شیطانی که دائما گناه روی گناهانم زیاد می کنه...

خدایا دست خالی ام و رو سیاهم... از شرمندگیه که گردن کج کردم و سر به زیر انداختم... خدای من

من رو به ماه رمضان برسون

خدای من

نمرات آزمون پایانی درس قرائت، ترجمه، صرف و نحو متون عربی پزشکی دانشجویان دکتری تخصصی (.Ph.D) طب سنتی

نمرات آزمون پایانی درس قرائت، ترجمه، صرف و نحو متون عربی پزشکی دانشجویان دکتری تخصصی (.Ph.D) طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز

 در 

صفحه ی اختصاصی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی

با آرزوی موفقیت

د. محمدامین تقوی

کی امام زمان ظهور خواهند کرد؟!؟!؟!

کی امام زمان ظهور خواهند کرد؟!؟!؟!

«نقل است آیت الله زیارتی یکی از شاگردان آیت الله بروجردی قصد زیارت حضرت حجت را کرد.بعد از مدت ها چله نگه داشتن و راز و نیاز و عبادت به نتیجه ای نرسید.در عالم رؤیا به ایشان گفته شد که این شهر ناپاک و فاسد است و حضرت به این شهر هرگز نمی آیند،جهت زیارت حضرت به شهر دیگری مهاجرت کن.ایشان نیز به شهر دیگری مهاجرت کردند و باز پس از مدتها گریه و زاری و التماس و چله نگه داشتن،در عالم رؤیا الهام شد که حضرت مهدی در بازار قفل فروشان در فلان مغازه نشسته اند.
آیت الله زیارتی به نشانی گفته شده رفتند و پس ازپرس و جو آن مغازه قفل فروشی را پیدا کردند.
به حضور حضرت نائل آمدند ولی حضرت با اشاره ای به ایشان فهماندند که فعلا چیزی نگو.(شاید در ذهن آیت الله سوالی پیش آمده بود که آقاجان چرا اینجا نشسته اید؟!!؟منزل ما در خدمت شماست!! و حضرت خواستند به سوال ایشان پاسخی گفته باشند)
در همین حین پیرزنی وارد مغازه شد.به صاحب مغازه گفت من قفلی دارم و به 3 درهم پول نیاز دارم.از اول بازار تا اینجا به هر کسی نشان داده ام این قفل را به 3 درهم برنداشته اند.
صاحب مغازه نگاهی کرد و گفت:این قفل ارزشش 8 درهم میباشد.و من یک درهم برای منفعت خودم کم میکنم و این قفل را از تو 7 درهم میخرم!!
پیرزن متعجب شد و خوشحال گفت:چطور است که از اول بازار تا این مغازه به این قفل 3 درهم هم نداده اند و شما 7 درهم می دهی؟!؟!
صاحب مغازه در جواب گفت:شما مسلمانید و من ادعای مسلمانی می کنم.مسلمان جنس مسلمان را کم نمیخرد.
پیرزن خوشحال ،7 دینار را گرفت و رفت.
امام زمان رو به آیت الله کرد و گفت:عمل شما مثل این صاحب مغازه باشد من خودم به دیدار شما می آیم......نیازی به چله نگه داشتن و گریه و زاری نیست!!!»

انشالله اعمالمان امام زمان پسند باشد!!

ربِّ إنی أعوذ بک من شرِّ نفسی إنَّ النفس لأمارة بالسوء إلا ما رحم ربّی و أعوذ بک من شرِّ الشیطان الذی یزیدنی ذنبا إلی ذنبی...

عیدکم مبروک

عید نیمه شعبان و سالگشت تولد حضرت امام زمان علیه السلام تبریک و تهنیت باد